Stress och Prioriteringar

Det här inlägget kommer som ni kan se handla lite om stress, då jag blir så irriterad på folk som inte prioriterar och sen gnäller på att de är stressade! : (


Jag satt nämligen i natt och pratade med en kompis över facebook, vi brukar ha lite nattsuddskonversationer, riktigt trevligt!

Men igår så börjad vi prata lite om att hon inte kan träna på gymmet för att hon blir rastlös, hon kör igenom alla maskiner på 15 minuter och säger att hon blir besviken för att hon inte blir mer vältränad (Den här tjejen har redan snygg kropp ska tilläggas! Haha! ). Då nämner jag för henne att hon får träna en specifik muskelgrupp och köra minst 6-8 repetioner och sen köra 3-4 set på varje övning.

Då svarar hon att hon blir så rastlös och känner sig stressad för hon anser sig ha viktigare saker för sig.




Stress

Det kanske bara är jag som tycker det här låter konstigt?
Jag känner nämligen flera som är likadana, de måste skynda med allt...trots att de inte har något planerat efteråt! Och visst, det är skönt att få saker gjorda, men det finns en gräns? Och när man stressar sig igenom ett gym för att...man typ, kan? För någon annan anledning finns det inte, när man inte har planerat något efter, då är den gränsen nådd!

Jag tycker att man sätter väl undan tid för något man vill göra, gymma i det här fallet? Men tydligen inte....
Och om man egentligen inte vill utan gör det enbart för man vill få en snyggare kropp (förhoppningsvis) och stressar igenom så vinner du absolut ingenting på det! Du förlorar!
1. Stressar du igenom övningarna så ger det ändå inget = Du får ingen snyggare kropp (vilket du vill)
2. Du producerar stresshormon och sätter kroppen i stress helt i onödan.

Då är det bättre att skita i gymmet helt, och slippa känna den där stressen och dagens samhälle, där allt ska gå så fort, är väl tillräckligt stressgivande?


Jag var själv en sån förut, allt skulle gå fort, trots att jag inte hade något planerat efteråt. Sen insåg jag att det gör mer skada än nytta. Jag kom fram till att det är bättre att låta saker ta den tid det tar, och sen dess har jag blivit mycket mer lugn, mår bättre och känner mig mer "harmonisk" (lol?). 
Och vet man inte hur lång tid det kan ta att t ex gymma och du har något att göra efteråt, avsätt lite extra tid och planera den saken från att det tar 20 min extra. Du vinner! (som Charlie Sheen hade sagt)
1. Du kan köra dina övningar utan stress.
2. Skulle du bli klar tidigare, fine, då har du tid att vila och ta det lugnt eller göra något annat som kanske dyker upp.

Prioriteringar

Har viktigare saker för sig? - Vad kan vara viktigare än att ta hand om den kropp som ska bära dig hela ditt liv? Den här tjejen erkände även att hon var utseendefixerad, borde då inte gymmets prioriteras ännu högre och därför borde det finnas få saker som är viktigare?
Nej, tydligen inte....

Tänk inte så kortsiktigt hela jävla tiden, tänk också på konsekvernerna av ditt handlande, med andra ord - långsiktigt! : )

Tänker avsluta med ett citat som jag tycker säger väldigt mycket! Och citat är något ni kommer få se mycket av i den här bloggen! : D


"Många människor spenderar första delen av sitt liv att göra den andra delen olycklig" - Jean de la Bruyère


Dagens Låt: Nomy - Die Maggots Die
Spotify: Klicka här



// Siilverstar

Kommentarer
Postat av: Simon

Fint skriver bobba. haha fan vad jag garva åt "harmonsik" (lol?). harmonisk låter faktiskt lite gay ;)

2011-04-14 @ 19:28:48
URL: http://strandhus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0