Positivt Tänkande

Positivt Tänkande


Vi människor är så himla bra på att fokusera på vad vi inte har, vad vi är dåliga på och allt som är negativt, det resulterar självklart i att vi har en negativ inställning till det mesta från början.
Man hör alltid människor som säger jag kommer inte klara tentan, det kommer inte vara jag som vinner, jag kommer inte få den där tjejen/killen osv.
Det är väl självklart att du inte kommer när du har den inställningen?!
Om du redan från början har en inställning som säger att du kommer inte kommer lyckas, så minskar chanserna att du gör det massvis.
Bara den som vill, tror och hoppas att han/hon kommer lyckas, kommer att göra det.
Tanken och viljan har så mycket mer inverkan på hur väl du utför saker än vad många tror!
Allmänt, försök använda ordet ”inte” så lite som möjligt, bara det i sig har en negativ påverkan på oss och våran hjärna. Låt oss säga att du måste ha med plånboken till skolan imorgon, om du säger jag fårinteglömma plånboken imorgon, så är chansen att du gör det större än om du hade sagt; jag måste komma ihåg plånboken imorgon.
Ordet ”inte”är dåligt! Bad (Bird is the) word! Haha!
Om du är negativ, sprider det sig lättare än om du är positiv, vilket kan hänvisas till en effekt som används inom marknadsföring, word of mouth, där en konsument som är positiv mot en produkt pratar med sina vänner, tror i ~4 stycken, men om personen är missnöjd kommer denna prata med ~12stycken.
Det jag menar är att allt som är negativt sprids mycket snabbare än om det är positivt. Och precis så är fallet, det räcker med att du blir sur så blir stämningen i hela gruppen negativ.

Om du istället är positiv kommer de andra påverkas till det positiva, kanske inte alla, men många, det blir som en kedjereaktion! Samt att är du allmänt positiv å blir allt mycket roligare och lättare att överkomma! Du kommer även förmodligen att ha roligare, skratta mer, och det sägs att personer som skrattar mycket mår bättre!
Laughter is a language everone understands”
- Okänd

(Video)


Och om du är positiv, blir andra det...ni blir glada och enligt Henrik Fexeus som är en väldigt tillförlitlig källa, så kommer en person som har roligt och blir glad av att vara med dig tycka bättre om dig. Och att vara omtyckt är något de flesta vill vara?

Finns inga nackdelar med att vara positiv och glad! :- )

Mer sådana här positiva människor åt folket!

Även att fokusera på det man inte har är något (negativ mening då
inte är med) som vi är väldigt duktiga på, istället för att fokusera på det vi har (positiv mening) och var tacksam för det.
Men att vara tacksam är väl som att begära det omöjliga då vi människor aldrig tycks vara nöjda.

Man hör alla människors i-landsproblem om att de inte har det ena eller andra. Var glada för det ni har istället säger jag, otacksamma människor!
Vi människor behöver verkligen lära sig att uppskatta det vi har, visst alla skulle kunna få det bättre, men va fan, allvarligt?
Gnälla över att man missa en buss till jobbet, vad glad att du har ett jobb istället. Du kanske möter en jättetrevlig person på nästa buss? Se saker från ett annat perspektiv, en annan vinkel.

Tänk positivt och se möjligheterna!

Jag har aldrig mött en bitter person som är tacksam
inte heller har jag mött en tacksam person som är bitter

- Nick Vujicic

Här kan ni se ett väldigt vettigt klipp med just Nick Vujicic som är en enastående människa, det är såna som han som visar att det är vi som sätter våra egna gränser av vad vi kan och inte kan!
(Video)


// Siilverstar

Kommentarer
Postat av: Simon

Tack Robert! Jag var jävligt bitter över att gå till praktiken idag. Men när jag läste detta blev jag gensat glad :) DU har så jävla rätt! Jag tänkte istället "jag vill gå till praktiken" istället för "jag vill inte gå till praktiken". haha helt seriöst kändes det genast bättre. B.la. därför jag älskar dig bubben, dvs för att du nästa aldrig är bitter :) Puss

2011-05-02 @ 12:16:10
URL: http://strandhus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0