Du har kontrollen över ditt liv

Du har kontrollen över ditt liv, inte tvärtom

”Jag har inte tid”

 

Tänk efter, hur dumt låter det inte egentligen?

Vi har alla samma förutsättningar när det kommer till tid. Det finns ingen som har varken mer eller mindre än 24 timmar på dygnet, alla har lika.

Så att säga att man inte har tid är fel! För tid har du lika mycket som alla, vad du egentligen menar är att du inte prioriterar det lika högt som andra gör det.
Allt handlar om att prioritera, hur du värderar olika saker och ting.
Om du verkligen hade värderat något högt så hade du prioriterat det framför andra saker och därmed ”skaffat” dig tid till att göra det.

 

 

”Jag kan inte”

 

Hur kan man inte kunna? Enbart du och din fantasi sätter gränserna för vad som går och inte går!

Det finns en kille som heter Nick Vujicic, han har inte några armar och heller inte några ben.

Han är ändå aktivare och ”kan” mer saker än många andra som har fullt friska kroppar. I ett av klippen så pratar han om att han aldrig skulle kunna hålla sin frus hand men sen insåg han någonting och förstod att även om han inte har några armar kommer han att kunna hålla sin frus händer.

Det tycker jag är ett underbart exempel på att det enbart är fantasin och du själv som sätter gränserna för vad du kan göra och inte kan göra.

SE -> http://www.youtube.com/watch?v=Gc4HGQHgeFE

 

Att vilja

 

Jag tror att de flesta människor underskattar ens vilja, och hur mycket man kan klara av genom att bara vilja någonting otroligt mycket. Till exempel, människor som röker och ska sluta sen använder sig av massor med plåster och olika metoder, allt för att de ska sluta.
Det kanske bara är jag, men jag tror att om man bara vill något väldigt mycket som kommer det förr eller senare att gå.

Om du bara vill sluta röka, tillräckligt mycket, då kommer du att klara det utan problem. Jag har varit med om saker jag aldrig trodde skulle kunna ske, men som faktiskt har hänt. Vissa av er skulle kanske kalla det mirakel, men jag tror inte på mirakel utan på människan och dess vilja att vilja åstadkomma något.

Första gången min pappa åkte Vasaloppet så berättade han att först så var ljumskarna det som ”dog”, sen var man tvungen att ”stacka” sig fram vilket resulterade i att triceps och armarna ”dog” och efter det så tog han sig fram på ren
vilja. Och jag säger inte att detta är ett mirakel, för det är det inte är och inte heller är det något extra ordinärt, men det är ett väldigt bra exempel på att om man bara vill något så kan man faktiskt göra det.


Till sist....
Alla säger hela att de vill göra olika saker, men inte kan och att de inte klarar av saker....det är självklart att du inte kan när du har den inställningen! (Nästa åsiktsinlägg kommer att handla om positivt tänkande! )
Om ni bara tror och vill något, då kommer ni att överkomma alla hinder och utmaningar som ni ställs inför.

Det är DU som sätter dina begränsningar! INGEN annan.


Why do we fall Bruce? So we can learn to pick ourselves up”
- Alfred Pennyworth


Kommentarer
Postat av: lovisa

sv: HärligT:) jo ehlt ok!

2011-04-25 @ 20:53:16
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/
Postat av: heldum^^

ful blogg haha xD

2011-04-25 @ 20:56:05
Postat av: Fellan

Det du skriver är så sant! Du skulle köpa "the secret" en mycket bra bok som alla borde ha och leva efter.

2011-04-25 @ 20:59:46
URL: http://liljegrens.blogg.se/
Postat av: Patrik

Men en del har mindre tid än andra för dem har saker dem MÅSTE göra, inte för att dem inte vill/vill! Så för en del blir det mindre timmar/dygn som man kan välja vad man vill prioritera.

2011-04-25 @ 22:25:42
Postat av: Siilverstar

Heldum: Jimmy, duuuu är ful!

Felle: Tack! Ja, Jessica pratade något om den boken? Har du den? : )

Patrik: Det enda man verkligen MÅSTE göra är att dö och göra val. Alla har 24 timmar på dygnet, hur du sen spenderar dem är upp till dig anser jag : )

2011-04-25 @ 23:55:27
Postat av: lovisa

sv: ja det äreN:D

2011-04-26 @ 08:35:53
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0