Få saker och ting gjortdagen

Nu blir det ett sånt där långt inlägg eftersom jag har mycket att skriva och väntar på att mina låtar jag rippar från Spotify kan bli klara så jag kan bränna ut dom! :D

Igår efter att pappa och jag diskuterat om att jag gärna skjuter upp saker(Vilket är helt sant tyvärr :D) så bestämde jag mig för att jag faktist skulle göra allt som jag sagt och inte skjuta upp på det :D

Och jag har faktist fått saker och ting gjorda,lyckats åstadkomma följande:

  • Ringa banken för att boka tid för att prata om att öppna sparkonto (Blev 13.15 på Fre)
  • Gjort om mitt CV/Personligt Brev som inte gick för jag inte hade Word (Givetvis funkade inte cdkey så jag fick ladda ner ett annat program från Portableapps, men det gick lika bra och var till och med bättre )
  • Kollat upp jobb i Göteborg/Stockholm
  • Jag gick upp tidigt för att skjutsa min syster + 2 kompisar till skolan
  • Sprungit med Pappa på Jogersö (2,5km på 13,5min)
Köpte även följande:

Coverstick (39kr/Apoteket)
Fiber Wax ( 39kr/H&M)
Halloweenkläder (139kr/BR Leksaker)

Visst är jag duktig?! :D
Jag har dock inte gjort följande:
  • Kollat upp Högskolor vilket börjar bli dags eftersom sista datumet att anmäla sig är den 15:e
  • Sökt jobben jag har kollat upp

Men det kommer jag göra imorrn! :D


Och det tråkiga är att nästan alla saker man planerar att göra skjuter man upp på och tänker "gör det imorrn istället", och jag tror att det är så för många faktist om jag ska vara ärlig :)

Men idag så bestämde jag mig verkligen för att göra det och nu känns det faktist mycket bättre istället för att det ligger i där och tynger en att man inte gjort det.
Så hädanefter ska jag försöka att ALLTID hålla mig till det, att saker jag SKA göra kommer först och sen efter det är gjort, göra "mer onödiga" saker :)

För jag hatar att planera i allmänhet för att det komemr alltid upp saker som man inte tänkt och planerna spricker så därför är det mycket lättare att inte planera och ha "dagen fri" och göra det som händer. Men nu ska jag faktist börja kombinera dessa för att bli en "bättre" människa :D

Och mina mål är :
  • Springa 3-4ggr/v
  • Äta Nyttigare
  • Hitta ett jobb/börja plugga
  • Börja träna
  • Återuppta Gitarrspelandet
  • Sluta helt med WoW
Och hittills har jag börjat med att springa 3-4ggr/v och äter nästan inget lösgodis längre utan oftast 70% Chocklad som är "nyttig".

Så 1/7 mål klara! Och eftersom Äta nyttigare är 0,5 klart eftersom jag inte äter godis typ (A) och jag är ju vikarie vilket ger 0,5  (A)

Och WoW skänker jag snart bort för att jag inte vill ha kvar det :)


Så nu börjar vägen mot ett sundare liv! :D



Tack för diskussionen Pappa, den var trevlig och givande :) <3

Alla som har tendensen att skjuta upp saker borde prova att bestämma sig för att den här dagen ska jag göra det, oavsett om andra ringer och vill ses eller det går nått på tv osv :)



Här är min Sexy Devil dräkt som jag införskaffade mig!!!! :D




Nu ska jag fixa mig sen åka iväg till "lilla" Simon för att spela Halo 3 @ Xbox hela natten, kommer bli en galet rolig kväll/natt :)

Dagens Låt: The Chemical Brothers - Shake Break Bounce
Spotify: Klicka Här


// Siilverstar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0