Dead By April

"Utgången" på Tellus  i Onsdags blev sjukt lyckad och galet bra!

Jag, Maria, Jimmy och Elin hade bokat bord på Tellus till 19.00 för att käka innan spelningen började.

Jag och Maria kom lite tidigare så vi stod och pratade med Fadde som var dörrvakt, riktigt trevlig (Undrar förövrigt varför han är in en liten stad som Nyköping).
Maten som kom in väldigt fort(vi var typ ensamma, med en massa personal) smakade galet gott, Entrecôte med rödvinssås och pommes blev min middag, seiöst, det var bättre än sex xD <3

Jag bestämde mig för att jag ville ha en Dead By April tröja och så blev det, frågade även om man kunde få den signad, vilket jag fick :D
Och Maria ville ha säljarekillens rosa mössa(Den var skitsnygg) men hon fick ett tillfälligt nej som ev kunde bli ett ja senare när han hade druckit mer öl hahah. Sen blev det även till att köpa deras skiva.


Sen var det dags för den efterlängtade konserten som var både bra och dålig..

Eftersom det var ett väldigt litet ställe de spelade på så blev det riktigt bra ljud och volymen hade de fixat helt perfekt!
Och sångaren hade bra kontakt med publiken och skötte den biten bra :)
MEN, nu till det som gjorde allt mycket sämre....
Synthen var playback och även sången som inte var "skrik/growl" likaså. Sångaren gjorde alla låtar mycket skrikigare och han lät publiken sjunga när det inte var "skrik".
Det var ett STORT minus.


Nu vet inte jag deras historia så bra, men det som var playback sjöngs av nån som hette Pontus, men vad jag vet har de alltid varit 5 och vart tog han vägen?
Har hört att tidigare sångaren höll på med droger och blev kickad från bandet men jag vet inte? Han som "sjöng" var iaf inte med på konserten...

Nån som kan förklarar hur det ligger till?!! Jag viiiiill veta :(


Eftersom Maria, Jimmy och Elin skulle upp tidigt dagen efterså drog de innan det var klart, och eftersom jag inte ville se själv så drog jag med.



Förövrigt tappade jag min reservmobil i golvet nyss så jag blev tvungen att tejpa fast batteriet!!!!
Nu ska jag till Marcus och hjälpa han med lite saker :)



Dagens Låt: Dead By April - Sorry For Everything
Spotify: Klicka Här


//Siilverstar

Kommentarer
Postat av: Josefine

Robert...jag vill ha tröjan oc jag tänker ta den.

<3

2009-11-19 @ 22:49:54
URL: http://josefinehallgrenholmqvist.blogg.se/
Postat av: Robert

Du kan ju försöka hörru ;)

2009-11-21 @ 02:59:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0