Back in business! :)

Då var det dags att uppdatera efter ett låååångt uppehåll som jag haft pga att jag inte haft tid eller haft annat att tänka på...

Men, nu ska ett nytt inlägg äntligen komma! :D
Ett VÄLDIGT långt sådant också :D


Den gånga veckan som har varit har jag spenderat i en håla som kallas Fagersta hos en person som skulle visa sig vara väldigt speciell <3

Jag åkte upp på Tisdagen med tåg för att stanna där tills Fredag.


Orkar inte skriva allt som vi gjorde under dagarna men en liten sammanfattning kommer :)

Det blev film (The Eye, Insanitarium, One Missed Call, Blair Witch Project), fick även vara med i skolan under Ons och Fre.
Torsdagen stannade jag hemma då Eleonor hade sovmorgon och jag var lite slapp, men då försökte jag istället hitta tillbaka till mina gitarrskillz, vilket gick sådär ;D
Fick lära känna hennes familj och några av hennes kompisar. Sjukt trevligt :)


Fredagen = hemfärd och det gick inte riktigt som jag hade tänkt mig....



Börjar med att tåget Fagersta-Västerås missad och nästa skulle komma att gå om 1h.
Väl framme i Västerås(16.00) så hinner jag inte köpa biljett men tänker att jag kan köpa biljetten på tåget med kort(hade inga kontanter). Tåget var packat med folk och det slutade med att jag fick stå hela resan tillsammans med ett gäng äldre säkert 65+ som bjöd på kakor och kex :D

När jag väl ska köpa biljett säger de att de inte tar elektronkort och att jag måste betala med faktura, men hon tar de 5 andras biljetter först och då börjar den ena gubben att snacka med henne(konduktörinnan?) och öppnar dörren till nästa vagn så jag slipper betala! SÅ jävla grym gubbe det där! :D

Inte nog med det, han byter även ut skylten som det stod Stockholm på på dörren mot en som det stod Kalmar på, helt galet rolig snubbe! <3

Sen när jag är framme i Stockholm så ser jag att det går ett tåg mot Jönköping/Linköping och eftersom Nyköping ligger på vägen hoppade jag på det, och även här hann jag inte köpa biljett utan gick direkt på och tänkte att jag kan betala faktura här.

När tåget inte stannade i varken Södertälje eller Vagnhärad blev jag lite orolig..... och det jag oroade med helt i nödan, för det stannade nämligen inte i Nyköping utan stannade först i Norrköping!!! (18.30)
Men även här lyckades jag åka gratis, han hann inte komma till min vagn :D

I Norrköping så skulle nästa tåg mog Nyköping inte gå förrän om 1h så jag ringde Rickard som kom och höll mig sällskap den tiden, tack för det :D


Västerås -> Stockholm -> Norrköping -> Nyköping = 72 kr, det ni! :D


Tack för en underbar vecka Eleonor <3


Eleonor <3
Längtar sjukt mycket tills du kommer hit <3



Övrigt:

* Sett klart på alla 220 "Naruto" avsnitt, nu väntar "Naruto Shippuuden".

*Har ingen telefon för tillfället då jag lämnat in min mobil på lagning och jag glömde laddaren till min reservmobil i Fagersta :(
Hoppas jag kan hitta min brors gamla telefon :)

* Den kommande veckan blir det förmodligen till att införskaffa ett träningskort på Sportcentret

* Kryssningen som jag var på med Simon(Som för övrigt piercat septum nu, så jävla ballt att du gjorde det<3 ), Linda, Emma + Föräldrar var skitroligt.

Men jag säger då det, ALDRIG MER VIKING LINE!
Det har infört nått nytt shit så man får inte köpa alkohol på utvägen, taxfreen är helt stängd, så du måste mer eller mindre köpa massor av alkohol i baren och man kan inte sitta och dricka + snacka i hytten vilket är en stor del av nöjet :(
Det blev trevligt ändå :)

Nu ska jag svara på mail från Oliver i Kina och se hur han har det där, hej hopp! :D


Dagens Låt: Liam Lynch - U.S of Whatever
Spotify: Klicka Här


//Siilverstar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0